دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ششگلانی به یحیی اخطار دادیم اما مشتاق سنگ خوردن بود پرسپولیسی ها

تهران- ایرنا- رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی گفت: قبل از بازی تراکتور و پرسپولیس پیش‌بینی سنگ‌پرانی را کرده بودیم و حضور در جایگاه VIP را به «یحیی گل محمدی» پیشنهاد دادیم اما حس می‌کنم خودش هم دوست داشت به این وضعیت دامن بزند.


جواد ششگلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در مورد علت سنگ‌پرانی و برخورد هواداران تیم تراکتور در جریان بازی با پرسپولیس اظهار داشت: اوایل فصل همه به خاطر وضعیت تیم ناراحت بودند اما دلیل رفتارهای داخل ورزشگاه نارضایتی هواداران نبود. این مورد یک حرکت احساسی بود که تحریک کننده‌ها تاثیر بالایی در آن داشتند. همه تعصبات و حساسیت‌های طرفداران تراکتور را می‌دانند و نباید با آن درگیر شد.


رئیس هیات فوتبال استان با اشاره به نقش پرسپولیسی‌ها در این اتفاق دلایل حادثه را بیان کرد: تیم مهمان نه تنها همکاری لازم را نداشت بلکه با رفتارهای زشت، دست به تحریک اوضاع زد. افزایش تماشاچیان با تصمیم شورای تامین تغییری در این مسئله ایجاد نکرد زیرا سنگ‌پرانی و توهین با عده‌ خاصی شروع شد ولی همه‌گیر شدن آن مربوط عکس‌العمل بازیکنان پرسپولیس بود. حتی شاهد شعارهایی برای اتمام سنگ‌اندازی، از بین تماشاچیان بودیم اما پس از سنگ‌پرانی امید عالیشاه، اوضاع از کنترل خارج شد.


وی افزود: رفتار ناشایست حامد لک با توپ جمع‌کن ورزشگاه و یا توهین‌های عالیشاه باعث تحریک هواداران شد که قابل توجیه نیست. واقعا اعمال نفوذها تا چه حدی است که بازیکن پرسپولیس در یک بازی توپ را پرتاب می‌کند و دفعه‌ بعدی سنگ پرتاب می‌کند و برخوردی با او نمی‌شود؟


ششگلانی: به یحیی اخطار دادیم اما خودش مشتاق به سنگ‌خوردن بود/ پرسپولیسی‌ها هواداران را تحریک کردند


ششگلانی درخصوص سرمربی تیم پرسپولیس گفت: قبل از بازی ما پیش‌بینی این اتفاقات را کرده بودیم و توصیه‌های زیادی به گل‌محمدی شد که برای تماشای بازی جایگاه VIP را انتخاب کند اما حس می‌کنم خودش هم دوست داشت به این وضعیت دامن بزند. احتمال دارد این مسئله از قبل برنامه‌ریزی شده باشد زیرا پرسپولیسی‌ها وضعیت ورزشگاه را دیدند و متوجه شدند که با جو حاکم نمی‌توانند به برد برسند پس با دست زدن به این حواشی خواستند سه امتیاز خود را قطعی کنند.


وی برای حذف این برخوردهای نامناسب از فوتبال کشور پیشنهادات خود را ارائه داد و گفت: رفتار هواداران را تایید نمی‌کنم اما اول باید برای بازیکنان که الگوهای جامعه هستند درک و فرهنگ لازم را ساخت تا بدانند وقتی در سطح حرفه‌ای بازی‌ می‌کنند باید گنجایش این سطح را داشته باشند؛ اگر توهینی به فوتبالیست بشود هم حق برخورد با هوادار را ندارد. از طرفی باشگاه‌ها باید روی فرهنگ‌سازی هواداران خود بیشتر تمرکز کنند و تنها به فکر منافع نباشند. قطعا هر تیمی که طرفدار بیشتری دارد، مسئولیت بالاتری هم در قبال آن‌ها دارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *