دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

همکاری خوب هلال احمر ایران و صلیب سرخ سیرالئون

تهران – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ایران و صلیب سرخ سیرالئون همکاری‌های خوبی داشته و این زمینه وجود دارد تا همکاری‌ها را توسعه داده و مراکزی پیشرفته و در شان نام ایران اسلامی را در این کشورها راه‌اندازی کرد.


به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند  ضمن دیدار با حجت‌الاسلام سیدخلیل ساداتی امیری سفیر ایران در سیرالئون افزود: توسعه مرکز درمانی و بهداشتی در سیرالئون با هم‌افزایی می‌تواند صورت گیرد و در این عرصه نیاز است تا همکاری‌های مشترکی نیز با وزارت بهداشت سیرالئون داشته باشیم.


وی با تاکید بر اینکه هلال احمر برای تعالی نام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند، بر همکاری جهت توسعه مراکز بهداشتی در سیرالئون تاکید کرد و با اشاره به دیپلماسی سلامت در عرصه جهانی اظهار داشت: امروز ضرورت دارد تا نگاه مدیریتی اصلاح شود و در همین راستا هلال احمر تلاش می کند تا مراکز خارج از کشور خود را به خودکفایی برساند و در همین زمینه پیوست هایی برای مراکز درمانی خارج از کشور آماده شده تا بتوان در مسیر صحیح توسعه حرکت کرد.


رئیس جمعیت هلال احمر با بیان فعالیت‌های هلال احمر در راستای اقدامات بشردوستانه بین المللی گفت: تقویت آزمایشگاه و درمانگاه هلال احمر در سیرالئون در دستور کار است و مشخصا جمعیت هلال احمر در هر اقدامی که موجب درخشش نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی شود، مشارکت می کند.


سفیر ایران در سیرالئون با اشاره به ظرفیت‌های این کشور افزود: سیرالئون با وجود وسعت کمی که دارد اما کشوری مسلمان و تاثیرگذار در غرب ‌آفریقا به حساب می‌آید. به طور مشخص کشور سیرالئون ظرفیت‌های زیادی دارد که ساخت مرکز درمانی در این کشور می‌تواند منجر به همکاری‌های بیشتر شود.


حجت‌الاسلام سیدخلیل ساداتی امیری ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در عرصه بهداشتی و درمانی در قاره آفریقا اظهار داشت: قاره آفریقا منشا بیماری‌های زیادی است که تاسیس مراکز درمانی می‌تواند مانع شیوع بیماری و انتقال ویروس‌های خطرناک به سایر کشورها شود.


وی ادامه داد: در این زمینه سفارت جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون نیز با تمام توان در کنار هلال احمر حاضر است تا بتواند اقدامات بشردوستانه مهمی را انجام دهد.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *