دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

افزایش دو برابری تولید نهال در نهالستان لاجیم سوادکوه

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: سهم نهالستان لاجیم از تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری ۷۵۰ هزار اصله نهال است اما نهالستان لاجیم امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-ساری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اظهار کرد: کاشت بذر و تولید نهال ۲۷ گونه درخت بومی جنگل های هیرکانی برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار نهالستان لاجیم قرار دارد.


سیدعلی علوی افزود: به همت مجموعه نهالستان لاجیم شهرستان سوادکوه گونه کمیاب “افرا مازندرانی” که به ندرت در بخشی از جنگل‌های مازندران و گلستان یافت می‌شود، با کاوش و جنگل پیمایی بسیار طولانی بذر این گونه تهیه شده و جهت تکثیر و جلوگیری از انقراض نسل این گونه کمیاب در نهالستان لاجیم کشت شده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: لازم به ذکر است درختان افرا که به فراوانی در جنگل‌های شمال کشور یافت می‌شود گونه “افرا پلت” است، که از نظر بافت چوب و برگ با گونه کمیاب “افرا مازندرانی” متفاوت است.


این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری دارای هفت نهالستان با مساحت ۱۶۴ هکتار است یادآور شد: برنامه تولید نهال برای این اداره کل در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۴۰ میلیون درخت در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود بیشتر از این مقدار تولید شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *