دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت

تهران-ایرنا- شانزدهمین دوره حراج تهران با فروش ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پایان یافت و اثر رضا درخشانی با نام «شکار سیمرغ» با قیمت ۸ میلیارد تومان رکورد این دوره را شکست.


به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، شانزدهمین دوره حراج تهران ویژه هنر معاصر ایران عصر جمعه (دهم تیرماه) با اجرای حسین پاکدل و با حضور علیرضا سمیع‌آذر مدیر حراج تهران و جمعی از گالری‌داران، مجموعه‌داران و فعالان حوزه‌ هنرهای تجسمی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.


در این دوره از حراج تهران،  ۱۲۰ اثر همچون نقاشی، مجسمه، عکس و نقاشی دیجیتال از هنرمندان پیشکسوت ‌همچون کاظم چلیپا، سعید صادقی، احمد نصراللهی،  زنده‌یادان جمشید سماواتیان، منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، بیژن نعمتی‌شریف، مرتضی ممیز، کامبیر درمبخش، عباس کیارستمی و هنرمندان جوان چون حسن روح‌الامین، حسین شاه‌طاهری، نفیسه صدیقی و علی شکری از هشتم تا دهم تیرماه برای فروش به نمایش گذاشته شد که هشتم و نهم تیرماه بخش نمایشگاهی و دهم تیرماه حراج این آثار برگزار شد.


براساس فهرست شانزدهمین دوره حراج تهران، ۱۸ اثر با کمینه و بیشینه بالای یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری شدند که آثار منصور قندریز (بدون عنوان) با ۶ تا ۷ میلیارد تومان، رضا درخشانی با عنوان شکار سیمرغ با ۶ تا ۷ میلیارد تومان، فریده لاشایی با عنوان خرگوش‌ها، مقدمه‌ای بر آلیس در سرزمین عجایب با ۴ تا ۵ میلیارد تومان و کوروش شیشه‌گران (اثر بدون عنوان)  با ۴ تا ۵ میلیارد تومان بالاترین تخمین قیمت را به خود اختصاص داده بودند که در نهایت اثر رضا درخشانی با نام شکار سیمرغ با قیمت ۸ میلیارد تومان رکورد این دوره را شکست.


فهرست آثار و فروش آنها در شانزدهمین دوره حراج تهران به شرح زیر است: 


۱) اثر علیرضا آستانه از مجموعه عملکرد گل‌ها (آلومینیوم و استیل)  با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد که در نهایت با قیمت ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲) اثری بدون‌ عنوان از غلامرضا ماهرویی (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۹۰ میلیون تومان چکش خورد.


۳) اثر ساناز البرزی با نام بازم رهان (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.


۴) اثری بدون عنوان از علی شیرازی (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۴۲۰ میلیون فروخته شد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۵) اثری بدون عنوان از ژیلا کامیاب (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان چکش خورد.


۶) اثری بدون عنوان از آنه‌محمد ‌تاتاری (چاپ باتیک و کلاژ روی پارچه چسبیده شده روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.


۷) اثری بدون‌ عنوان از جمشید سماواتیان (ترکیب‌مواد روی تخته) با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان فروخته شد.


۸) اثری بدون‌ عنوان از کیومرث هارپا (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه شد که در نهایت با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان چکش خورد.


۹) اثری بدون‌ عنوان از حسین شاه‌طاهری (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان عرضه شد که با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.


۱۰) اثر سیامک عزمی با نام عروسک‌ها (سه ‌لت،  رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۴۰۰ و بیشینه ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد اما فروخته نشد.


۱۱) اثری بدون ‌عنوان از بیژن نعمتی‌شریف (مجسمه، ترکیب‌مواد) با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۲) اثر ماشاالله محمدی با نام پنجره‌های روشن (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۴۰ و بیشینه ۶۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۱۳) اثری بدون عنوان از گیزلا وارگا سینایی (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۴) اثر نیلوفر قادری‌نژاد با عنوان شِکوِه (سه ‌لت، اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۵) اثری بدون عنوان از علیرضا آسانلو (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۶) اثر محمدهادی فدوی با عنوان دو اسب و زن نشسته (ترکیب ‌مواد روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۷) اثری بدون ‌عنوان از محمدعلی ترقی‌جاه (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه ۲ میلیارد تومان ارائه شد که در نهایت با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۱۸) اثری بدون ‌عنوان از مجموعه عصیان حسن روح‌الامین (رنگ‌روغن و اکریلیک روی بوم) با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۱۹) اثر مرتضی اسدی با نام پرواز در قفس برای صلح (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲۰) اثر رضا لواسانی با عنوان اسب (۲ لت،  رنگ‌روغن و رنگ متالیک روی بوم) با برآورد قیمت ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان ارائه شد که در نهایت با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان چکش خورد.  این اثر آوریل ۲۰۰۹ در حراج کریستیز ارایه شده است.


۲۱) اثر فرشید مثقالی با عنوان خسرو ۳ (اثر حجمی، ترکیب‌مواد) با کمینه ۴۰۰ و بیشینه ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان چکش خورد.


۲۲) اثری بدون عنوان از شهره مهران (تکنیک رنگ روغن روی بوم) با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲۳) اثر کریم نصر با عنوان جشن انبه (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲۴) اثر رضا خدادادی از مجموعه حیرانی (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲۵) اثر بدون‌ عنوان از مجموعه بومی نفیسه صدیقی (سه لت، مداد روی مقوا) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲۶) اثر زنده‌یاد فریده لاشایی با عنوان خرگوش‌ها، مقدمه‌ای بر آلیس در سرزمین عجایب (رنگ‌روغن، اکریلیک و مداد روی بوم و نمایش ویدیویی) با کمینه ۴ و بیشینه ۵ میلیارد تومان ارایه شد که در نهایت با قیمت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.  این اثر در اکتبر ۲۰۱۰ در حراج ساتبیز لندن ارایه شده است.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۲۷) اثری بدون‌ عنوان از مهدی سحابی (اثر حجمی، از مجموعه ستون‌ها ترکیب‌مواد روی چوب) با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد.


۲۸) اثری بدون‌ عنوان از سیما شاهمرادی (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۵۰ و بیشینه ۷۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان چکش خورد.


۲۹) اثری بدون ‌عنوان از عادل یونسی (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۳۰) اثری بدون ‌عنوان از مجموعه در ستایش ابزار امیر مُعبد (آهن، برنز و چوب) با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۳۱) اثر زنده یاد رضا بخشی با عنوان انا لله و انا الیه راجعون (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان فروخته شد.


۳۲) اثر مرتضی گودرزی دیباج با عنوان همه برای صلح، صلح برای همه (ترکیب‌مواد روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان عرضه شد که با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان چکش خورد.


۳۳) اثری بدون ‌عنوان از داوود زندیان (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۳۴) اثر فرهاد مشیری با عنوان یا ابوالفضل (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۳ و بیشینه ۴ میلیارد تومان عرضه و با قیمت  ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.  این اثر سال ۱۳۹۷ در دهمین حراج تهران ارایه شده است.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۳۵) اثر وحید چمانی با عنوان اسیدآمینه (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۳۶) اثر جواد نوبهار از مجموعه خنجرها سایه ندارند (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.


۳۷) اثر آرمان یعقوب‌پور از مجموعه طبیعت مینیمال (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۳۸) اثری بدون ‌عنوان از زنده‌یاد عباس کیارستمی (چاپ عکس روی بوم) با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۳۹) اثر خسرو خسروی با عنوان خیابان خیس‌شده از باران (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۸۰ و بیشینه ۱۲۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۴۰) اثر علی خسروی با عنوان خنیاگران از مجموعه رویاهای قرنطینه (اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۴۱) اثر امیرحسین زنجانی با عنوان هم‌سرایان راست و چپ از مجموعه هلهله (۲ لت،  رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد که با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۴۲) اثر قاسم حاجی‌زاده با نام قفل‌زنان طهران (رنگ‌روغن روی پارچه کشیده شده روی بوم) با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارایه شد که در نهایت با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۴۳) اثری بدون‌ عنوان از مکرمه قنبری (گواش روی فیبر) با کمینه ۷۰ و بیشینه ۹۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.


۴۴) اثری بدون ‌عنوان از محمدرضا منزه (رنگ روغن روی بوم) با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۴۵) اثر بیتا فیاضی با عنوان چقدر دور میدان چرخیدن خوب است (اثر حجمی، فایبرگلاس و اکریلیک) با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۴۶) اثر رضا آرامش با عنوان کنش (مجسمه،  سنگ مرمر سفید کارارا) با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بیشینه ۲ میلیارد تومان ارایه شد که در نهایت با قیمت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.  این اثر با گواهینامه هنرمند ارایه می‌شود.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۴۷) اثر آرمان استپانیان با عنوان بالکن (چاپ دیجیتال روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.


۴۸) اثری بدون‌ عنوان از لیلا پازوکی (چاپ دیازک مات) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.


۴۹) اثری بدون‌ عنوان از حسین خسروجردی (پنج‌ لت، چاپ روی بوم) با برآورد قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۵۰) اثر محمد طباطبایی با عنوان جهش بازتاب (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان چکش خورد.


۵۱) اثر واحد خاکدان با عنوان بال‌های کاغذی (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۲ و بیشینه ۳ میلیارد تومان ارائه شد که با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۵۲) اثر حامد صدرارحامی با عنوان مرثیه (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


۵۳) اثری بدون‌ عنوان از داور یوسفی (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان چکش خورد.


۵۴) اثر امیرعلی جوادیان با عنوان اعزام نیرو به جبهه، میدان حر (چاپ فاین آرت روی بوم) با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان فروخته شد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۵۵) اثر محمود کلاری با عنوان پادگان عشرت‌آباد (چاپ دیجیتال روی بوم) با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان ارایه شد که با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۵۶) اثر مهرداد محب‌علی با عنوان کنش بی‌پایان (سه ‌لت،  اکریلیک روی بوم) با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شد که در نهایت با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۵۷) اثر محمدحسین ماهر با عنوان در ابتدا (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.


۵۸) اثری بدون‌ عنوان از رضا درخشانی (ترکیب‌مواد روی بوم)  با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۵۹) اثری بدون‌ عنوان از مجموعه گلدان‌ها جلال‌الدین مشمولی (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


۶۰) اثر محسن کیانی با عنوان من، عطار و دنیای پرندگان (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۶۱) اثر بدون‌ عنوان از منصور قندریز (رنگ‌روغن روی گونی) با کمینه ۶ و بیشینه ۷ میلیارد تومان ارائه شد که با قیمت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.  این اثر متعلق به مجموعه خصوصی جواد مجابی است.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۶۲) اثری بدون ‌عنوان از مجموعه تولد مرتضی دره‌باغی (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان عرضه شد که در نهایت با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۶۳) اثری بدون ‌عنوان از مصطفی گودرزی (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۶۴) اثری بدون ‌عنوان از کاظم چلیپا (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.


۶۵) اثری بدون ‌عنوان از مصطفی دشتی (ترکیب مواد روی بوم) با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


۶۶) اثر آویش خبره‌زاده با عنوان نگاه به سوی شرق (گرافیت، پاستل روغنی و ماژیک روی کاغذ کشیده‌شده روی بوم) با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت یک میلیارد تومان به فروش رسید.


۶۷) اثر مرتضی ممیز با عنوان ساحل (چاپ دیجیتال روی کاغذ کشیده شده روی تخته) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان چکش خورد.  این اثر سال ۱۳۹۲ در دومین حراج تهران ارایه شده بود.


۶۸) اثری بدون ‌عنوان از بهرام حنفی (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد.


۶۹) اثری بدون ‌عنوان از احمد محمدپور (ترکیب‌مواد روی بوم) با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان چکش خورد.


۷۰) اثر وای زی کامی (کامران یوسف‌زاده) با نام عبادت‌های بی‌پایان (مولوی)  I (ترکیب‌مواد روی کتان) با کمینه ۳ و بیشینه  ۴ میلیارد تومان ارائه شد که در نهایت با قیمت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.  این اثر توسط صاحب فعلی مستقیما از گالری گاگوسیان نیویورک خریداری شده است.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۷۱) اثر محمود زنده‌رودی با عنوان قطره (ترکیب‌مواد روی بوم) با برآورد قیمت ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۷۲) اثری بدون ‌عنوان از محمد زحمتکش (از جنس فلز) با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۷۳) اثری بدون ‌عنوان از احمد نصراللهی (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان چکش خورد.   این اثر سال ۱۳۹۵ در ششمین حراج تهران ارایه شده بود.


۷۴) اثری بدون ‌عنوان از بهروز دارش (اثر حجمی، از جنس برنز و آهن) با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان فروخته شد.


۷۵) اثر بدون‌ عنوان از مجموعه مکعب‌ها مهدی قدیانلو (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۷۶) اثر شهلا حبیبی از مجموعه آفرینش (ترکیب‌مواد روی مقوا) با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۳۲۰ میلیون تومان چکش خورد.


۷۷) اثر شهریار احمدی با نام روزی که رفت از یاد شماره ۲ از مجموعه خاطرات قرن اول هجری (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۲ و بیشینه ۳ میلیارد تومان ارائه شد که با قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۷۸) اثر شهرام کریمی با عنوان خانه شاعر (ترکیب مواد روی بوم و نمایش ویدیویی) با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۷۹) اثر مریم عابدی با عنوان پنج جرم آسمانی (رنگ‌روغن روی نوارهای بوم، بافته و کشیده‌شده روی کلاف چوبی) با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۸۰) اثر جمال‌الدین طبسی‌نژاد با عنوان ارگ بم (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان فروخته شد.


۸۱) اثری بدون‌ عنوان از مجموعه تا جایی که به‌ یاد دارم کامبیز صبری (اثر حجمی، از جنس پلکسی‌گلاس، توری گالوانیزه، گلوله‌های استیل و آیینه) با برآورد قیمت ۸۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارایه شد که با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان چکش خورد.


۸۲) اثر رضوان صادق‌زاده با نام خوش بود ماه آفتاب‌پرست از مجموعه دیدار همای و همایون (۲ لت، رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۸۳) اثر امیر راد با عنوان شهر_فرنگ (ویدیو اینستالیشن (دستگاه شهر فرنگ و دستگاه نمایش ویدیو)  با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شد.


۸۴) اثری بدون‌ عنوان از منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان (آیینه‌کاری و نقاشی پشت شیشه روی پلاستیک) با کمینه ۲ و بیشینه ۳ میلیارد تومان ارائه شد که با قیمت ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان چکش خورد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۸۵) اثر  زنده‌یاد بهمن جلالی با نام تصویری از خیال از مجموعه آیینه‌ها (چاپ روی آیینه) با برآورد قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.  این اثر سال ۱۳۹۵ در ششمین حراج تهران ارایه شده بود.


۸۶) اثری بدون‌ عنوان از شیده تامی (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۲۰۰ و بیشینه ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.


۸۷) اثری بدون‌ عنوان از فرخ مهدوی (ترکیب‌مواد روی بوم) با برآورد قیمت ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۳۲۰ میلیون تومان چکش خورد.


۸۸) اثری بدون‌ عنوان از کوروش شیشه‌گران (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۴ و بیشینه ۵ میلیارد تومان عرضه شد که با قیمت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۸۹) اثری بدون‌ عنوان از ابراهیم فرجی (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۹۰) اثری بدون‌ عنوان از فرشید ملکی (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد.


۹۱) اثری بدون‌ عنوان از الهه حیدری (۲ لت، رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۹۲) اثری بدون‌ عنوان از افشین پیرهاشمی (۶ لت، رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۹۳) اثری بدون‌ عنوان از مجموعه دوتایی‌ها از سمیرا اسکندرفر (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۹۴) اثر قدرت‌الله عاقلی از مجموعه بیگانگی (اثر حجمی، برنز با آبکاری استیل)  با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان چکش خورد.


۹۵) اثری بدون‌ عنوان از منصور قندریز (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۳ و بیشینه ۴ میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.  این اثر سال ۱۳۹۴ در چهارمین حراج تهران ارایه شده بود.


۹۶) اثر سعید صادقی با نام آزادی شهر (چاپ فاین‌آرت روی بوم) با کمینه ۱۵۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد.  این اثر در کتاب «سعید صادقی از مجموعه عکاسان جنگ» (ص ۵۸-۵۹) انتشارات انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس (۱۳۹۵) به چاپ رسیده است.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۹۷) اثر امیرمسعود اخوان‌جم با نام قلب I (مجسمه، جنس برنز)  با کمینه یک میلیارد تومان و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارایه شد که با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۹۸) اثر علی شکری با نام در انتظار باران از مجموعه مصائب درختان (چاپ فاین آرت روی بوم) با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.  این اثر در کتاب مصائب درختان (ص ۳۸) انتشارات ترابادور (۱۳۹۶) به کوشش علی شکری، به چاپ رسیده است.


۹۹) اثری بدون‌ عنوان از مهدی مقیم‌نژاد (چاپ روی بوم) با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۰۰) اثر رضا درخشانی با عنوان شکار سیمرغ (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۶ و بیشینه ۷ میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت ۸ میلیارد تومان چکش خورد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۱۰۱) اثر آزاده رزاق‌دوست با نام ورق شرابی من (رنگ‌روغن و مداد روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۰۲) اثری بدون‌ عنوان از مجموعه بیا تا گل برافشانیم (ترکیب‌مواد روی بوم) از همایون سلیمی با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۰۳) اثر احمد وکیلی با نام آدم و حوا به‌علاوه یک (اکریلیک روی بوم)  با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۰۴) اثری بدون‌ عنوان از محمد فدوی (ترکیب‌مواد روی بوم)  با برآورد قیمت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۰۵) اثری بدون‌ عنوان از مجموعه درخت از فریده لاشایی (رنگ‌روغن و گرافیت روی بوم) با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بیشینه ۲ میلیارد تومان عرضه شد که با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۱۰۶) اثر قاسم محمدی با عنوان جزیره دو نفره (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۰۷) اثری بدون‌ عنوان از عبدی اسبقی (اکریلیک روی بوم) با کمینه ۷۰ و بیشینه ۹۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۰۸) اثر علی اتحاد با نام چشمه‌ خورشید (اثر حجمی،  سنگ مرمریت سفید، عکس دیجیتال، مکانیسم الکترونیکی و آب) با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۱۰۹) اثر هادی روشن‌ضمیر با نام خیال معشوق (اثر حجمی، جنس برنز) با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۱۰) اثر بیژن رافتی از مجموعه‌ آوردگاه (ترکیب‌مواد روی بوم)  با برآورد قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۱۱) اثری بدون عنوان از سلمان خوشرو (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۸۰ و بیشینه ۱۲۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۱۲) اثری بدون‌ عنوان از مجموعه پاپ‌آرت‌های قجری (۲ لت، اکریلیک روی بوم) از زنده‌یاد کامبیز درم‌بخش با کمینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۱۳) اثری بدون‌ عنوان از نصرت‌الله مسلمیان (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۱۴) اثری بدون‌عنوان از بیژن اخگر (کلاژ روی بوم) با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۱۵) اثر طاهره صمدی‌طاری با نام گذر از رویا (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۱۶) اثر ناصر پلنگی با نام نقوش فراموش شده شماره ۵ (ترکیب‌مواد روی بوم) با کمینه ۱۰۰ و بیشینه ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.  این اثر سال ۱۳۹۵ در نمایشگاه گروهی «چهارمین نمایشگاه بین‌المللی هنرمندان نوظهور» در دوبی ارایه شده است.


شانزدهمین حراج تهران با بیش از ۷۸ میلیارد تومان فروش پایان یافت/ «شکار سیمرغ» رکورد شکست


۱۱۷) اثری بدون ‌عنوان از مجموعه زمان (اکریلیک روی بوم) از جواد علیمحمدی اردکانی با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.


۱۱۸) اثری بدون ‌عنوان از امین نورانی (رنگ‌روغن روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان فروخته شد.


۱۱۹) اثری بدون ‌عنوان از محمد خلیلی (اکریلیک روی بوم) با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.


۱۲۰) اثر حمید هادی‌نژاد با نام عاشقان (رنگ‌روغن روی بوم) با کمینه ۵۰ و بیشینه ۷۰ میلیون تومان ارائه شد و با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان چکش خورد.


در نهایت اثر سیامک عزمی با نام عروسک‌ها یک اثر با عنوان به فروش نرسید و به مجموعه بازگشت.


حراج تهران سال ۱۳۹۱ به عنوان مجموعه‌ای مستقل و خصوصی شکل گرفت و به فضایی برای معرفی برترین‌های هنر مدرن و معاصر ایران از هنرمندان نام‌آشنا تا جوان تبدیل شده است. از اهداف اصلی این حراج همواره تقویت بازار داخلی به‌ عنوان زمینه و بستر بازار جهانی اعلام شده است و همکاری‌های گسترده‌ی آن با مجموعه‌داران و گالری‌ها در راستای تحقق این مهم است.


این حراج با تمرکز بر معرفی و فروش آثار هنرمندان مدرن و معاصر ایرانی، تابستان و زمستان هر سال برگزار می‌شود.


پانزدهمین دوره حراج تهران ۲۴ دی ۱۴۰۰ ویژه هنر مدرن ایران با مجموع فروش ۱۵۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان به کار خود پایان داد و مجسمه شاعر نشسته اثر  پرویز تناولی به قیمت ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رکورد حراج را از آن خود کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *