دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شورای مشورتی با حضور هنرمندان صنایع دستی تشکیل می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تشکیل شورای مشورتی با حضور استادان و هنرمندان دارای مدرک درجه یک و دو صنایع دستی خبر داد و گفت: تلاش داریم در راستای سیاست دولت در تکریم هنرمندان به نیازهای‌شان پاسخ دهیم.


به‌گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، سید حسین علوی روز دوشنبه در نمایشگاه گردشگری  و صنایع دستی تهران درباره اقدامات جدید صورت گرفته در این نمایشگاه گفت: در سال‌های اخیر هنرمندان انتظار داشتند که نمایشگاه از آنها حمایت کند. نمایشگاه ملی صنایع دستی جزء سه نمایشگاه حمایتی در کل نظام جمهوری اسلامی است که از ابتدا قرار بوده به شکل حمایتی برگزار شود. امسال گام اول این اتفاق برداشته شد و در سه محور حمایت از فعالان صنایع دستی را به صورت جدی در پیش گرفتیم.


علوی با تاکید بر این که استادان صنایع‌دستی سرمایه‌های ملی کشور هستند، تصریح کرد: بار امانت قرن‌ها هنر این مملکت را این عزیزان به دوش کشیده‌اند. هنر اصیل ایرانی در جهان بسیار پرطرفدار است در حالی که هنرمندان این عرصه مظلوم‌ترین افراد هستند. هنرمندان درجه دار ما را عموم مردم نمی‌شناسند چرا که ما برای این افراد اعتبار عمومی ایجاد نکرده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: ما خادم هنرمندان صنایع دستی هستیم و در نظر داریم در آینده شورای مشورتی‌ای با حضور هنرمندان دارای مدرک و درجه یک و دو ایجاد کنیم. در سومین روز نمایشگاه هم نشستی صمیمانه با حضور این هنرمندان داشتیم تا اگر انتقاد یا خواسته‌ای دارند، مطرح کنند. تحقق درخواست های این دوستان وظایف قانونی ماست و باید در این زمینه هر اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم.


به گزارش ایرنا، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه – نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا سه‌شنبه – ۱۲ بهمن برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.


در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.


همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *