دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قیمت فوم پاششی

قیمت فوم پاششی

فوم پاششی:

عایق های پلی یورتان با روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یک از روش های استفاده از عایق پلی یورتان، قطعات پیش ساخته و قالب گیری شده در کارخانجات و واحدهای تولیدی است. این قطعات بسته به محل مورد استفاده، نوع کاربرد و تعداد مورد نیاز انتخاب شده و در محل های مورد نظر نصب می شوند. در محل نصب قطعات، درز و شکاف وجود دارد که اغلب این درزها مطلوب نیستند. زیرا ممکن است باعث نشت رطوبت یا حرارت شوند و راندمان عایق بندی را کاهش دهند.

در بعضی از کارها لازم است عایق بندی به صورت کامل و بدون نقص انجام شود. در اینگونه موارد از عایق های مایع استفاده می شود. برای اجرای این نوع عایق؛ مواد از قبل با یکدیگر ترکیب نمی شوند زیرا سرعت واکنش تولید پلی یورتان بسیار زیاد است و بلافاصله فوم تشکیل می شود. بنابراین مواد درون محفظه های جداگانه نگهداری می شوند و در محل عایق بندی با یکدیگر ترکیب شده و با استفاده از تفنگ های مخصوص روی سطح مورد نظر پاشیده می شوند.

فوم پاششی در دو نوع سلول باز و سلول بسته تولید می شود. عایق های سلول باز برای عایق کاری صوتی مناسب هستند. اما عایق های سلول بسته برای عایق بندی حرارتی و رطوبتی به کار می روند

قیمت فوم پاششی چقدر است؟

قیمت فوم پاششی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل پیش ساخته نبودن عایق پلی یورتان است. زیرا نمی‌توان مشخص کرد چه مقدار مواد برای تولید عایق لازم است و باید بعد از اجرای پروژه میزان مصرفی پلی یورتان را مشخص کرد.

ضخامت لایه عایق نیز تعیین کننده قیمت فوم پاششی است. زیرا بسته با نازک یا ضخیم بودن لایه عایق؛ مواد بیشتری باید مصرف شود.

در ضمن متراژ و شرایط پروژه در تعیین قیمت فوم پاششی بسیار موثر است زیرا در متراژهای بالاتر عایق بیشتری مورد نیاز است. همچنین بسته به رطوبت محیط، وزش باد و درجه حرارت محل عایق بندی میزان ترکیبات عایق تغییر می‌کند و این موضوع نیز بر قیمت فوم پاششی تاثیر گذار است.

 

شرایط محل اجرای پروژه در قیمت فوم پاششی موثر است.

متراژهای کم نیز باعث افزایش قیمت فوم پاششی می شوند. زیرا هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه های پاشش فوم بالا است. بنابراین در متراژهای کم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

با توجه به تنوع الکل‌های چندعاملی (پلی اُل) و انواع ایزوسیانات ها، عایق‌های پلی یورتان متنوعی ساخته می‌شوند که هر کدام خاصیت متفاوتی دارند. میزان هر یک از اجزای سازنده و همچنین نوع ماده به کار رفته یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت فوم پاششی است.

هزینه اجرای پروژه و خدمات پاشش نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه پاشش پلی یورتان به متراژ پروژه و شرایط اجرا بستگی دارد. در بعضی از محیط ها اجرای عایق دشوار است و دسترسی به سطح مورد نیاز مشکل است. شرایط عایق کاری دیوار با سقف و جاهای دیگر متفاوت است. همه این‌ها در تعیین قیمت فوم پاششی در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به نوع عایق مورد نیاز و کیفیت آن؛ قیمت فوم پاششی تغییر می کند. قیمت فوم پاششی سلول باز که برای عایق بندی صوتی استفاده می شود بیشتر از قیمت فوم پاششی سلول بسته می‌باشد.

 

هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه پاشش فوم در قیمت فوم پاششی موثر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *