دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جهاد دانشگاهی در زمینه سلول های بنیادی و درمان ناباروری کارهای

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داده است.


به گزارش ایسنا، آیت الله سید نصیر حسینی در نشست با رئیس، معاونان و اعضای جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: پژوهش و تحقیق امری لازم و ضروری است و پیش برنده زندگی انسان‌هاست که باید تاثیر مراکز علمی و دانشگاهی در زندگی مردم محسوس باشد.


وی اظهار کرد: اگر دانشگاه و علم در بهبود اقتصادی، رشد معنوی و رشد علمی تاثیر نداشت باید در این زمینه بازنگری شود.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تحولات به دنبال تحقیقات و پژوهش بوده است. هنوز می‌توانیم تحولات عظیمی و بیشتری را در زمینه فناوری، نانو و ژنتیک ایجاد کنیم.


حسینی تصریح کرد: باید در بوم خود کار و تلاش علمی که منجر به بهبود اقتصادی در حوزه اشتغال، تولید سرمایه در رابطه با محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، معدن، نفت و گاز و جنگل‌های بلوط انجام دهیم.


جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ماندگاری انجام داد


وی ادامه داد: دانشگاه باید تاثیر مثبت خود را در زندگی مردم و رفع مشکلات آنها داشته باشد که جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی می‌تواند دانشگاه را با زندگی مردم پیوند دهد.


امام جمعه یاسوج عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در سطح کشور حرکت های موثری در حوزه پژوهش، ارتباط علم و صنعت و علم و زندگی مردم انجام داده است.


حسینی تاکید کرد: امروز جهاددانشگاهی علم را بر زندگی مردم پیوند زده و امیدواریم بیش از پیش در این زمینه با استفاده از ظرفیت ها عمل کند.


وی اظهار کرد: این نهاد در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داده است.


جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ماندگاری انجام داد


همچنین سید داود موسویان، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: جهاددانشگاهی این استان در زمینه پژوهشی در چند حوزه کارهایی را شروع کردیم و بعضی به سرانجام رسیده اند و بعضی در حال انجام هستند.


وی افزود: ظرفیت تولید عسل در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰۰تن است که کار پایش از مزرعه را انجام می‌دهیم، در آزمایشگاه عسل تولید شده را تست می کنم و در صورت پاس کردن تست‌ها می توانند به بازار عرضه کنند و حتی برای صادرات اقدام کنند.


موسویان در خصوص ظرفیت بالقوه گیاهان دارویی استان اظهار کرد: دو کارخانه با تولیدات گیاه پایه و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در شهرستان گچساران در حال ساخت داریم که برای اولین بار در کشور، پنج نوع آفت کش گیاهی و پنج نوع آنتی بیوتیک گیاهی را تولید خواهند کرد.


وی تصریح کرد: نرخ معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشور است و با این وضعیت استان فاقد مرکز درمان، تشخیص، مشاوره و آزمایشگاه است این مرکز را در حال راه اندازی داریم و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد که امیدواریم در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مدنظر قرار گیرد تا به بهره برداری برسد.


به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه آموزش کوتاه‌مدت و بلند مدت( مرکز علمی کاربردی) و در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را داریم که در سطح استان فعالیت می کنند و موثر هستند.


جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ماندگاری انجام داد


جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ماندگاری انجام داد

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *