دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

زلنسکی خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین شد

تهران- ایرنا – ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان کشورش شد و گفت که فضای این کشور باید به روی موشک‌ها، هواپیماها و بالگردهای روسیه بسته شود.


به گزارش ایرنا از سی ان ان، زلنسکی در پیامی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، نوشت: شیطان مسلح به موشک، بمب و توپ باید فوراً متوقف و از نظر اقتصادی هم نابود شود. برای اینکه نشان دهیم بشریت قادر به دفاع از خود است، بسته شدن کامل آسمان به روی  موشک ها، هواپیماها، بالگردهای روسیه ضروری است.


بنا به گزارش سی ان ان، زلنسکی افزود: “کشوری که علیه غیرنظامیان جنایت می کند، نمی تواند عضو شورای امنیت سازمان ملل باشد. برای چنین کشوری باید ورودی همه بنادر، کانال ها و فرودگاه های جهان بسته شود. چنین کشوری نباید صدها میلیارد برای صادرات انرژی دریافت کند.


زلنسکی افزود: خرید کالاهای روسی اکنون به معنای پرداخت هزینه کشتار مردم اوکراین است.


در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.


به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *