دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کشف ۳ ۵ تن مواد مخدر در مازندران طی سال جاری

ایسنا/مازندران دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، از کشف و ضبط بیش از ۳.۵ تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از ابتدای امسال تاکنون توسط سوادگران مرگ در سطح استان خبر داد.


علی شیرازی امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز توانمندسازی وصیانت اجتماعی بهبود یافتگان کلبه رهایی آمل گفت: در همین راستا و در این مدت ۳۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی، دستگیر و منهدم شدند.


وی با بیان اینکه این رقم از نظر کشف مواد مخدر حدود ۱۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال در مازندران بوده است، افزود: امسال حدود ۶۰ میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر در مازندران خسارت وارد شد.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه از منظر سازمان بهداشت جهانی ۳۰۰ میلیون مصرف کننده مستمر مواد مخدر در دنیا هستند که از این شمار و براساس شیوع شناسی بیش از ۲ میلیون و۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در ایران هستند.


شیرازی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۵ هزار میلیارد تومان در کشور صرف مواد مخدر می‌شود، به پیامدهای زیان بار آن اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری‌های عفونی، ایجاد جرائم و ناامنی‌های جامعه، سرقت و جدایی خانواده‌ها ناشی از پیامدهای مصرف کنندگان مواد مخدر است.


وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد بسیاری از جرائم در جامعه به مقوله اعتیاد بر می‌گردد، تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم در تمامی زمینه‌ها داشته باشیم باید با معضل اعتیاد با تمام قدرت مقابله کنیم.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: مازندران ۹۲ شهید را در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است و مسوولان امر باید در راه مبارزه با مواد مخدر، اهتمام ویژه داشته باشند.


شیرازی گفت: برای امنیت پایدار در حوزه‌های امنیت عمومی، سلامت و پایداری اجتماعی باید به مساله اعتیاد توجه شود.


وی مراقبت‌های پس از ترخیص بهبود یافتگان را مهم برشمرد و یادآور شد: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که این افراد بعلت عدم جامعه پذیری و عدم پذیرش از سوی خانواده دوباره دچار سوء مصرف می‌شوند و این چرخه باطل مجددا تکرار خواهد شد.


دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران همچنین به افزایش ظرفیت مراکز درمانی معتادان در استان اشاره کرد وگفت: ظرفیت درمانی مراکز دولتی استان به حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.


 راه اندازی خانه یاری‌گران اعتیاد در روستاها


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین با اشاره به اینکه این شورا در راستای پیشگیری از افراد سالم جامعه در دام بلای خانمان سوز اعتیاد اقدام‌های خوبی را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: در همین زمینه، کارهای آموزشی را از مدارس و دانش آموزان شروع کردیم تا نسل نوجوان و جوان جامعه را از سنین پایین در برابر بیماری اعتیاد واکسینه کنیم.


شیرازی به راه اندازی حدود ۴۵۰ خانه یاری‌ گران اعتیاد در روستاهای استان اشاره کرد و یادآورشد: این خانه‌ها با حضور افراد معتمد و دارای نفوذ روستاها در امر آگاهی بخشی و پیشگیری استفاده می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *