دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

افزایش تقاضا برای تورهای گردشگری تاریخی در پایتخت

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به انعقاد قرارداد به منظور تأمین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در حوزه گردشگری اشاره کرد و با تأکید بر خدمات‌رسانی به اقشار خاص در حوزه گردشگری، گفت: در نظر داریم به اقشار خاصی که خودشان نمی‌توانند در برنامه‌های گردشگری شرکت کنند، خدمات‌دهی کنیم.


به گزارش ایسنا، امیر قاسمی در این باره که آیا تهران به مقصد گردشگری برای شهروندان و گردشگران تبدیل شده است؟ اظهار کرد: برای اینکه تهران به مقصد گردشگری تبدیل شود، به یکسری زیرساخت نیاز است، اما در حال حاضر جذابیت های گردشگری این شهر برای ساکنان پایتخت و همچنین شهرهای اقماری قابل توجه شده است.


افزایش تقاضا برای تورهای گردشگری تاریخی در تهران


وی ادامه داد: این مساله را می توان با اشاره به تورهایی که در روزهای تعطیل در محدوده تاریخی شهر تهران برگزار می شود، تایید کرد. به رغم اینکه مسیرهایی گردشگری که در بافت تاریخی وجود دارد تا قبل از امسال تنها در عید نوروز فعال بودند، اکنون درخواست ها برای گذاشتن لیدر در این مسیرها افزایش یافته است.


رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تاکید کرد: بیشترین بازخوردی که برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی داریم، مربوط به منطقه ۱۲ است. در حال حاضر همکاران ما در حوزه گردشگری در سرای کاظمی مستقر شده اند تا بتوانند به صورت روزانه به مراجعه کنندگان پاسخ دهند. بعد از منطقه ۱۲ بیشترین درخواست بازدید از برج میلاد تهران است.


تأکید بر گردشگری آسان و ارزان


قاسمی با تاکید بر گردشگری آسان و ارزان، بیان کرد: در مورد بازدید از بافت تاریخی تهران در منطقه ۱۲ آمادگی داریم که برای نهادها تور رایگان برگزار کردیم.


وی یادآور شد: اتفاقی که امسال مهرماه برای نخستین بار در شهر تهران روی داد این بود که تورهای دانشجویی برای دانشجویایی که برای بار اول وارد شهر تهران شده بودند را برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت. همچنین قرار است تا با دانشگاه علامه طباطبایی تورهای ویژه‌ای را به زودی برگزار کنیم. این دانشگاه از قوی ترین کرسی های گردشگری است، به طوری که نشست های خوب علمی در این دانشگاه برگزار می شود.


رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه به سیرک آذربایجان که با حضور ۴ کشور برگزار می شود، اظاره کرد و گفت: در کنار این سیرک می توان از ظرفیت شهربازی بسیج بهره برد. همانطور که می دانید شهربازی بسیج بزرگترین چرخ‌فلک سرپوشیده و دارای امکانات کشور را در خود جای داده است، به طوری که برای هر کدام از کابین ها سیستم تهویه هوا تعبیه شده است.


انعقاد تفاهم نامه با سیرک آذربایجان


وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی در فصل سرما می توانند از برنامه‌های متنوع سیرک آذربایجان که حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برنامه است، استفاده کنند، گفت: در این سیرک در هر سانس آن برای ۷۰۰ نفر امکان پذیرایی وجود دارد.


قاسمی ادامه داد: هماهنگی‌های اولیه برای انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه سیرک آذربایجان انجام شده تا شهروندان بتوانند از این سیرک با قیمت مناسب استفاده کنند. به طوری که مناطق بتوانند برای بازدید از این سیرک تورهایی را برگزار کنند.


ایجاد مسیر کوهپیمایی در جنوب شهر تهران


رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین به کوهپیمایی در تهران اشاره و بیان کرد: در راستای افزایش مسیرهای کوهپیمایی در ۶ ماهه اول سال، مسیر کوهپیمایی راگا را احیا کردیم که به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در گذشته مسیرهای کوهپیمایی اوین، درکه و دربند را در تهران داشتیم؛ به طوری که مردم جنوب تهران مجبور بودند برای کوهپیمایی به شمال پایتخت بروند، اما اکنون مجموعه راگا توانسته ظرفیت خوبی ایجاد کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *