دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دستگاه های نظارتی مشکل لاستیک را حل کنند

با توجه به تداوم مشکلات موجود در بازار لاستیک، برخی مخاطبان ایسنا خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی برای حل مشکلات بازار این محصول شده‌اند.


به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز برمی‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است.


اخیرا اقداماتی برای بهبود وضعیت بازار لاستیک در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه‌ای برای خرده‌فروشان تایر سواری، دستورالعمل فروش خرده فروشی لاستیک‌ها را اعلام و تاکید کرده است که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو را از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت کنند؛ همچنین جهت کنترل میزان سهمیه خریدار، بایستی گزینه “ارسال کد تایید سهمیه” انتخاب و کد پیامک شده برای مشتری، در سند ثبت شود.


پیش از این هم حسین فرهیدزاده از ثبت و ابلاغ قیمت مصوب لاستیک خبر داد و گفت که قیمت مصوب در سامانه ۱۲۴ ثبت و همین قیمت به اتحادیه فروشندگان لاستیک ابلاغ شده است. بر این اساس متقاضیان خرید لاستیک می‌توانند با مراجعه به واحدهای صنفی، تایر مورد نظر خود را با قیمت مصوب خریداری کنند.


با این حال به نظر می‌رسد وضعیت بازار لاستیک هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و بسیاری از مخاطبان ایسنا در “https://www.isna.ir/news/1402090402165″>نظرات خود برای خبرهای مرتبط با این حوزه خواستار تشدید نظارت‌ها بر بازار لاستیک شده‌اند.


برای مثال یکی از مخاطبان ایسنا نوشته: «هیچ نظارتی بر بازار لاستیک نیست و به هر قیمتی که بخواهند می‌فروشند».


مخاطب دیگری هم گفته که یک ماه است نمی‌تواند وارد سایت خرید لاستیک شود. این در حالی است که نرخ آزاد گران است و با نرخ مصوب هم لاستیک پیدا نمی‌شود. برخی از مخاطبان هم نوشته‌اند که به لاستیک با قیمت مصوب دسترسی دارند، آن را در اختیار آشنایان خود قرار می‌دهند و بقیه مردم به این لاستیک‌ها دسترسی ندارند.


برخی از مخاطبان هم گلایه دارند که دستورالعمل‌هایی که اطلاع‌رسانی می‌شود، تاکنون اجرا نشده، بنابراین این افراد درخواست دارند که تعزیرات به بازار استیک ورود کند.


یکی از مخاطبان هم با انتقاد از کمبود لاستیک با قیمت دولتی نوشته: «کدام کارخانه الان لاستیک دولتی می‌فروشد؟ همه سایت‌ها نوشته‌اند، موجودی ندارند. مردم هم به ناچار باید از بازار آزاد تهیه کنند. این دستورالعمل به چه درد میخورد؟ چطور این بازار را می‌توان سروسامان داد؟»

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *