دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تامین اجتماعی راهکاری برای مقابله با طلاق های صوری پیشنهاد بدهد

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار ازدواج و طلاق‌های صوری که به معضلی برای تامین اجتماعی تبدیل شده است، گفت: لازم است تامین اجتماعی لایحه‌ای برای اصلاح این روند غلط ارائه کند.


عبدالرضا مصری، امروز(ششم آذر) در جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه، به چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا نهادهای مشابه تامین اجتماعی پول‌های خرد مردم را جمع کرده و آن را با ایجاد واحدهای بزرگ وارد چرخه سرمایه‌گذاری می‌کنند و از قِبل این چرخه تعداد افراد بیشتری را مشغول به کار کرده و به تبع آن تعداد بیمه پردازان بیشتر می‌شود، اما در کشور ما در این بخش کمتر کار شده و به همین دلیل مجبور می‌شود برای تامین منابع مالی و پرداخت پول بازنشستگان گاهی سراغ قرض گرفتن از بانک رفاه برود.


عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر لزوم حفظ عدد پشتیبان نسبت بیمه پرداز به مستمری بگیر در تامین اجتماعی نیز تاکید کرد که باید به ازاء هر هفت بیمه پرداز یک مستمری بگیر داشته باشیم و افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی تامین اجتماعی سخت و زیان آور محسوب شدن برخی مشاغل است که از فلسفه اصلی خود که بهبود شرایط کار در کارگاه‌ها بوده فاصله گرفته و اکنون تبعاتی را برای تامین اجتماعی به همراه داشته است.


مصری هم چنین از پرداخت مستمری به بازماندگان افراد متوفی نیز یاد کرد که در برخی زمینه‌ها باعث سوءاستفاده شده و به ازدواج و طلاق‌های صوری دامن زده است.


وی از آمار بالای طلاق صوری در کشور یاد کرد که دو عامل اصلی معافیت فرزند ذکور از خدمت سربازی و دریافت مستمری از تامین اجتماعی بر آن اثرگذار بوده است.


نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نظام غلظ باید اصلاح شود، افزود: متاسفانه تامین اجتماعی برای اصلاح این روند تلاشی نکرده که تقاضا داریم پیشنهاد و لایحه‌ای را در این خصوص ارائه دهد.


مصری گفت: با وجود این موارد خدمات تامین اجتماعی در بسیاری زمینه‌ها خوب بود و موفق عمل کرده است.


وی در ادامه از اهمیت تکریم کارفرمایان یاد کرد که با ایجاد فرصت شغلی به حفظ کرامت انسانی افراد کمک شایانی می‌کنند و ادامه داد: هر کارفرما اگر تنها ۱۰ نیروی کار داشته باشد، سالانه به اندازه دو میلیارد تومان به دولت کمک می‌کند، اما متاسفانه کارفرمایان به اندازه سهمی که از برداشتن بار اشتغال بر دوش دولت دارند، تکریم نمی شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *